torsdag 1 januari 2009

2009

Ja, så var det nytt år igen.
Undrar hur länge det tar i år då innan man skriver -09 per automatik?

Det nya året firades in med storebror och svägerska. Lugnt, trivsamt och alldeles lagom på alla sätt och vis. Pojkarna var tappra och höll sej vakna tills strax efter 12- slaget sen stöp de i säng!

En stor del av gårdagen och även denna dag har gått åt till att disskutera HUSET!
Vi har pratat planlösning, uppvärmning, frånluftvärmepumpar, vattenmantlade vedspisar, vedlängder mm, mm. Intresset för objektet i fråga är stekhett!!
Vi ska ringa mäklaren i morgon men har inga större förhoppningar om att han arbetar i morrn. Fast man måste ju ändå kolla, man vet ju aldrig...

Hursomhelst har storebror lovat att följa mej på visning av huset om sambon är borta på jobb. Sannolikheten att M är det är ju typ mega, eftersom han åker på söndag och då känns det tryggt att brorsan ställer upp!Han vet ju liksom en hel del om vad man ska kolla, fråga osv. Dessutom är han realist samt rak och ärlig. Så om han ser nåt "fuffens" tar han tag i det omedelbums!

Sambon och jag är förhoppningsfulla och grabbarna tycker att det är coolt. Att de dessutom skulle få egna rum... wow...lyckan är total!!!

I morgon kör jag igång med VV-eriet till 100% igen!!!
Vi ska iväg till stan och handla mat till veckans matsedel så det lär väl bli en sallad till lunch. Låt mej formulera om det där. Jag SKA äta en sallad till lunch i morgon!
Nu ska här planeras, motioneras och noteras!
Eftersom "den tiden på månaden" infann sej i dag så har jag gjort bort den tills vägningen på onsdag. Det betyder att jag borde vara "avvätskad" på vägningsdan.Jag samlar nämligen på mej en hel del vätska då jag har mens.

Eftersom jag inte väger mej annat än hos VV har jag ingen aning om hur mycket jag gått upp under helgerna. Inte för att det spelar någon större roll nu. Skadan är ju liksom redan skedd. Men det känns iaf sååååå bra att komma igång och äta nyttigt igen på heltid. För ska jag vara ärlig så känner jag själv att jag inte mår bra på onyttigheter. Känslan i kroppen då jag äter rätt är obeskrivlig. Jag känner mej liksom ren invärtes.

Så som sagt, i morgon sätter jag fart igen mot mitt mål:
Att bli normalviktig!!!!!!

Inga kommentarer: