onsdag 21 januari 2009

Dagens resultat!

- 0,5 kg!!!!!!
Hur det gick till fattar jag bara inte..?..?..
Och ännu mer funderar jag över min omedelbara reaktion.
Jag blev inte glad, snarare besviken...?..
Tror att jag ångrat mej så himla mycket angående mitt handlande i helgen så att jag "behövde" ett + på vågen som botgöring. Ett straff liksom.
Nu blev jag ju istället belönad för mitt snedsteg...
När jag tänkt på saken en stund kände jag att det nog ändå var det bästa.Ytterligare ett steg i rätt riktning istället för ett nederlag till för nu känner jag mej på nytt taggad att sköta mej med mat och motion. En glad känsla, ingen skuld eller dysterhet. Skönt.

Visning av HUSET stod oxå på agendan för dagen och nu är det gjort. Mäklaren sa att vi i dagsläget har goda chanser att få köpa. Av någon anledning ska det helst vara klart nu på fredag. Så i morgon ska vi på banken för att få lånelöfte. Coolers....
Känslan då vi gått runt i huset en stund var lugn och rofylld. En slags inre förvissning om att här ska vi bo. Så nu ber jag dej som läser att hålla tummarna för oss. Själv håller jag dem så de domnar av. He, he...

De ringde oxå från min nya arbetsplats i dag för att meddela vilka tider jag ska jobba veckan som kommer. Hon som ringde sa att de var jätte glada över att jag skulle komma till dem och jobba. Hon brukar absolut inte säga sånt till folk vanligtvis men hon sa det till mej. Gu va roligt!! Jag menar inte att skryta men jag behövde en del positiva händelser för att bryta den skam och ledsamhet som fyllt mej sen mitt erkännande för några dagar sedan. Och se vad jag fick =0)
Nu känns det mycket bättre.

Den arbetsplats som jag omnämner som ny är i själva verket nygammal. Jag har jobbat på samma bygge förut men då på gruppboende delen med dementa äldre. Nu ska jag i stället vara på Ålderdomshemmet. De gamla som bor där är lite piggare. Personalen vet redan vem och hur jag är och jag känner till dem. Därför gjorde den "nya" kollegans ord i dag mej så himla glad!
De gillar mej! De är jätte glada att det blev jag som "knep" tjänsten.
Vilken bekräftelse! Wow liksom.....(Och vilka förväntningar att leva upp till....men det bekymret tar jag sedan.)
Nu ska jag bara njuta av alla braiga händelser som den här dagen bjudit på! Ja, åsså ska vi snacka framtidsplaner förståss, Älsklingen och jag.

Kram Zaza

2 kommentarer:

C sa...

Lovely!

Hur pirriga va ni på en skala igår...? Kunde ni somna ;-)

Zazas Nystart sa...

Det bubblade kan jag säga. Vi somnade ändå gott och har sovit som små grisar =0). Vaknade med ett leende i morse och flinar än...


Tusen tack för bånsyttninga å goen mat i går.
Kram