onsdag 31 december 2008

Året som gått.

Jag måste nog säga att detta varit ett av de stressigaste år jag haft.

Arbetet inom hemtjänsten höll på att stressa sönder mej och det blev ju nästan så till slut. Jag har inte arbetat sedan i början av november. Dels på grund av ryggen men också pga minnessvårigheter och koncentrationsproblem. Dessa har kommit sej av stressen i arbetet. Är oxå enligt läkaren deprimerad så jag käkar piller för det...* suckar*
Saken har ju inte blivit bättre av att en bossig arbets"kamrat" legat över mej som en hök och påpekat alla "fel" jag gjort trots att jag gjort mitt bästa.Tvivale för sådana människor!

Privat har det oxå varit turbulent. I slutet av april drog sambon iväg till Norge för att jobba. Så 2 v i stöten har jag haft hand om ALLT själv! Jag har tyckt att det varit slitigt men att det ändå gått bra. Men vilken stress....

Viktmässigt har detta slutat i katastrof! Jag har uppskattningsvis ökat 10 kg i vikt mellan jan-okt!!!!!! Det är ju liksom helt sjukt! 10 pannor på lika många månader! Kan aldrig vara bra!

En av de roligaste saker som hänt under året är att väninnan C och jag har börjat umgås med jämna mellanrum igen. Att vi dessutom går ner i vikt tillsammans förhöjer nöjet!

Det allra bästa som hänt är att sambon och jag har rensat upp i förhållande träsket.( ni vet allt gammalt groll och sånt som ligger och pyr...)
Så även i vårt förhållande har vi gjort NYSTART!!!
Och jag måste erkänna att det var riktigt nära att det gått åt skogen.

Nu stundar det nya året med mycket nytt och spännande!

* Yngste sonen ska börja nytt dagis efter att ha varit hos dagmamma.Han kommer att vara på dagis nere på " Byn" tills vi har flyttat. Då blir det byte till nytt dagis igen.
* Älsta grabben kommer att byta skola.
* Jag ska börja nytt jobb.
* Vi är i " flyttar tagen".
* Min viktresa fortsätter!
* När vi flyttat kommer vårt sociala liv att BLOMSTRA!
* Våra pojkar kommer att få kompisar på nära håll och för det är jag så lycklig!!

Ja det var en del av allt det nya. Det känns riktigt roligt och spännande! ( Jag tror minsann att pillren gör verkan he, he)

Till er vill jag önska :

Ett Gott Slut och ett Gott Nytt År!

Kramar

2 kommentarer:

C sa...

Tack för peppningen igår, jag är åter taggad till tusen!!!

Gott slut!

Kramar

Zazas Nystart sa...

Jag ska inte skriva att " det var så lite så".(men va f-n nu gjorde jag ju det ändå he, he)

Skämt å sido.

Jag gör det så gärna och jag vet oxå att du skulle göra samma för mej!

Du vet, " we`re in this together"!!
Och att vi stöttar varandra är av största vikt!(he, he)

Kramar!