tisdag 13 januari 2009

Nya mallar och lite annat smått och gott!

Nu när det går mot vår och ljusare tider känner jag för lite förändring tydligen.
Detta resulterade i går kväll i att jag ändrade mall till bloggen. Ljus och luftig, eller hur? Får väl se hur länge den här får hänga med... Fin är den iaf och passar mej bra för tillfället.

Det blev ingen vattengympa idag =(. Jag fick inte tag på min handläggare på förs. kassan för ett godkännande av aktiviteten och med alla nya regler tordes jag inte chansa. Nästa vecka ska det dock bli av (om det nu går bra för FK)

Igår ringde de från mitt gamla jobb(hemtjänsten). Det var den "taskiga kollegan".
Jag blev lite nervös till att börja med men upptäckte efter en stund att saker och ting förändrats. Ja, i mej då.
Hon "kom inte åt mej" längre! *Ler stolt*!
Jag har blivit starkare i mej själv. Jag har ju för 17-gubbar tagit tag i min livssituation och gjort något åt det jag upplevde ohållbart! Bestämt mej för att detta godtar jag INTE och accepterar INTE att bli behandlad så här och gått vidare.
Jag har STÅTT UPP FÖR MEJ SJÄLV!!!! Det har jag minsann inte skämt bort mej med genom åren.
Att jag inte konfronterat henne angående hennes sätt bekymrar mej inte. Vissa människor går inte att nå och hon är en sån.Jag har försökt så smått under den tid jag arbetat där men förgäves. Hon får bli någon annans "omvändnings projekt". Om det nu är nån som ids.....

När jag läser igenom det jag skrivit ovan om att stå upp för mej, inser jag att det går igen på alla plan i mitt liv just nu. I privatlivet, arbetet och sist men inte minst viktmässigt.

Avslutar inlägget med att avslöja en känsla som börjat göra sej gällande på sistone.
En känsla som jag inte kan minnas att jag haft inför mej själv så många gånger tidigare i livet.
Den stavas: R.E.S.P.E.K.T

Inga kommentarer: