söndag 4 januari 2009

Känns bättre...

...i höften. Tack och lov!
Det har gått bra att elda så här är varmt och skönt. Inomhus i alla fall. Ute är det ff över 20 minus.
Jag har 3 points kvar i dag trots att jag just nu sitter och mumsar på en 2p bar från VV. Ganska god faktiskt. Fast det skulle hellre fått vara japp men jag har ingen hemma.

Det bubblar i mej av otålighet vad gäller HUSET!! Mäklaren sa att objektet skulle komma ut 16/1 i lokaltidningen. Sen skulle det dröja ytterligare ca 1 v tills visning. Jobbigt att vänta då jag redan i tankarna flyttat in med familjen....
Hur som helst jag är TVUNGEN att ge mej till tåls. Det är ju liksom mycket som ska gå i lås innan det ens kan bli prat om någon husaffär.Men sån är jag, otålig och vill att det ska hända NU då jag väl bestämt mej. Försöker dock dämpa mej så att besvikelsen inte ska bli överväldigande om det inte går vår väg.

I alla fall har det gått strålande med pointsen i dag också. Jätte skojjigt!
Motivationen är på topp och så även viljan!
Har suttit och planerat matsedel fram till nästa onsdag. Har fattat att planering är a och o i mitt nya liv.

*********************************
*********************************

Mån: Korv och mandelpotatismos.

Tis: Pannkaka.(Jag äter dem med yoghurt, strimlad skinka och hackad rödlök)

Ons: Kasslersås med champinjoner och pasta.

Tor: Fiskbullar i hummersås och potatis.

Fre: Asiatisk scampiwook med nudlar.

Lör: Fläskkotletter, klyftpotatis och bea.sås.

Sön: Älgskavsgryta och pressad potatis.

Mån: Kycklingfile´, ris och yoghurtsås.

Tis: Köttfärssås och pasta.

Ons: Korvrisotto.

Grönsaker av varierande slag serveras till varje mål efter konstens alla regler.

Inga kommentarer: