måndag 12 januari 2009

Slirade till "lite"....

...men hävde sladden och är fom igår tillbaka "on the road"!
Snabbt ner och snabbt upp!

Har, tror jag, klurat ut vad som egentligen hände.
I fredags kom min lillasyster hit och vi åkte tillsammans till vår storasyster för att hälsa på. Vi åkte dit vid 10.30 och blev kvar där tills 13-tiden.
Lunchen den dan bestod av mackor och kaffe. Ingen riktig mat och inga grönsaker alltså...
OCH vad har jag tidigare i bloggen konstaterat att jag behöver för att hålla mej på spåret? Jo, riktig mat- inte mackor!
Middagen på freda`n blev i senaste laget och sötsuget smög sej på eftersom jag ätit dåligt. Kontentan av det blev att jag öppnade en påse med skumtomtar som jag köpt hem och snaskade på dem innan middagen....Öh, hur puckad får man va??
Det var väl ungefär där det knackade på dörren och "Fröken S" steg in. Sägandes saker som " Nu har du ju redan börjat"..."Varför inte fortsätta"...?"Tro vad mera gott som döljer sej i skåpen"...?
Och.... Ja, resten gick liksom av sej själv...

*********************************

Det jag lärt mej är (bland annat):

* Äta bra mat REGELBUNDET så att jag håller mej mätt. De dagar jag gör så är det inga problem. Det ska alltså göras VARJE dag.

* Planera bättre om jag vet att jag ska bort någonstans.

* Vara noga med vattenintaget eftersom sug som uppstår kan vara törst och inte NÖDVÄNDIGTVIS sötsug.

* Ha reserv måltider färdiglagade i frysen så det går snabbt att fixa käk om något oväntat uppstår.

1 kommentar:

C sa...

Planering och prioritering

Planering, både maträtter, måltidstider och umgänge.
Prioritering, du själv och din viktminskning.

Easy peasy... ;0)