lördag 24 januari 2009

Vikt Väktandet...(och en massa gnäll...)

...går så där. Jag försöker vara flitig att skriva i checklistan men lyckas inte varje dag med det. Jag vet att det är en av hörnstenarna i min viktminskning men ibland bara ooorkar jag inte....
Jag är iaf glad över att lusten att svulla håller sej borta så jag skulle väl gissa att det går ganska skapligt ändå. På onsdag hoppas jag på att äntligen få min 3:e stjärna. Den här gången tänker jag inte blåsa några famfarer innan som jag gjorde för 2 veckor sedan. Har jag lyckats gå ner blir jag glad och får min stjärna men jag tar inget förgivet. Jag behöver bara tappa 1 hg till för att få the star men man vet aldrig.
Motionen sitter oxå den långt inne och målet att gå ner... ja, hur mycket var det nu då?... Orken räcker inte till.
Det är möten här och var, sjukgymnastik, långa resor, ovisshet, spänning, nytt jobb, försäljning av ett gammalt fint hus vi har "dragit på" oss för några år sedan, hämtning och lämning på dagis och skola, planera och laga mat, elda,skotta snö,folk som ringer och vill att man ska kolla grejjor, oro för nära och kära, födelsedagar att komma ihåg osv, osv...
I korta ordalag ett rätt så normalt liv med normala krav men med en minimal ork. Den ekvationen går inte riktigt ihop. Jag hänger inte riktigt med liksom...
Åsså vädret som är grått och trist ända ner till backen. Jag blir ofta väldigt modfälld då det blir detta väder och jag ser av det jag skrivit att idag inte är något undantag...
*suckar*
Hoppas det lättar framåt kvällen...det brukar det kunna göra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag såg annonsen på gammhusé...

//C

Zazas Nystart sa...

Ja och vilken respons vi har fått! Jag tror att det är ca 15 som mailat sen fre. kväll. Vi har väl 2 st som är intresserade att komma och kolla.
Detta är spännande! Tänk om vi får sälja huset!....! Och köpa det andra! He, he skulle sitta finfint.
Zaza