måndag 5 januari 2009

Inte mycket gjort i dag heller

Känner mej rastlös. Energin i dag räcker nog bara till eldning och matlagning. Hade en liten tanke om att börja fejja bort julen...men den var försvinnande liten.Ja, se nu har den gjort just det ... försvunnit alltså.
Segt så förbaskat just nu i mitt liv då mycket hänger på andra och att vänta.... *suckar*

Har suttit och kollat igenom Joannas blogg Livsvinst. Den är ju skit bra! Vilken enorm prestation. Och vilken härlig personlighet. Snacka om inspiration!
Hur som helst så har hon gjort en bukplastik för ca 1 år sedan och jag har läst om den alldeles nyss. Läbbigt alltså.

Eftersom jag har mycket mage och har haft det så länge jag kan minnas är sannolikheten stor att jag måste genomgå ett sånt ingrepp jag oxå då jag nått mål. Skrämmande tanke.
Båda mina pojkar kom till världen genom akuta kejsarsnitt som ju oxå räknas som stor bukoperation. Jag hade skapligt ont efter snitten och det var tungt och smärtsamt att komma på fötter igen så jag vet ju redan någorlunda hur det känns. Inget som lockar precis men jag tänkte att jag ska försöka vänja mej och förlika mej med tanken på bukplastik redan nu för att underlätta för framtida beslut i frågan.

Jag är fast besluten att fixa min viktresa den här gången samt att leva hälsosamt resten av mitt liv! Inte som ngn tråkmaja för det men i balans.
Jag vill ha ett aktivt liv med upplevelser och skratt! Jag vill ha ett liv med LIV i!! Jag vill springa, dansa, busa och stojja! Jag vill LEVA fullt ut!! Slippa lägga all denna energi på tankar och missnöje med min övervikt och allt den för med sej.

2009 kommer att bli förändringarnas år! Det år då jag tog kontrollen över mitt liv!
Guuud va SPÄNNANDE!!!!!

Inga kommentarer: