onsdag 7 januari 2009

Första vägningen 2009.....

...och den resulterade i ett MINUS!!
Inte så stort i siffror kanske men det känns underbart att inleda årets viktkurva med - 0,3kg!
Känner mej taggad till tusen alltså och ska jobba hårt i år på att nå målvikt.

Det är egentligen ingen nödvändighet att nå den just i år, eftersom varje minus i sej är en hälsovinst, MEN det är faktiskt ingen omöjlighet heller att fixa det innan - 09 är till ända!

Sitter och räknar lite på ovansagda.
Det är 50 veckor kvar av året och jag ska loosa 44,1 kg till av mej.(Bestämt mej att stå fast vid 63kg som MV)
Det innebär ett snitt på 0,882 kg i veckan.

Visst, det är ganska ganska mycket....
...men som sagt - ingen OMÖJLIGHET!!!!

4 kommentarer:

C sa...

K a n v i f i x a d e t?

J A V I K A N!
(med byggare bobmelodi...)
=0)

Zazas Nystart sa...

Jajjamensan! Fattas bara!

Kram

Anonym sa...

Grattis till minuset!
SNyggt jobbat!

Kram

Zazas Nystart sa...

Tack Nenny!
Har alldeles glömt bort att tacka dej för den motivation jag fick av dej när jag läste din blogg. Du sparkade igång mej på annandan tror jag det var. Jag hade egentligen tänkt att "softa" med pointsen nån dag till men du hade kört igång med checklistan den dagen. Då bestämde jag mej för att hänga på! Så du har nog del i att jag fick minus i går!
Tusen tack!
Kramar