torsdag 8 januari 2009

Hälsospiran!

Är ett projekt som kommunen där jag bor har för sina sjuka medarbetare.Detta i syfte att man ska kunna komma tillbaka i arbete så fort och bra som möjligt.( Ja, så har jag fattat det iaf)
I dag ringde hon som håller i det där och frågade om jag var intresserad. De hade samtalsgrupper och vattengympa. Vatten lööver som jag är tackade jag ja till sistnämnda så klart! Pratandet kan jag liksom stå över.
Hur som helst känns det roligt men oxå gruvsamt. Roligt eftersom jag tror att träningsformen passar mej som hand i handske och det kommer hjälpa mej med v-minskningen. Gruvar mej gör jag för de långa resorna.Naturligtvis håller de till i stan och den ligger ju som bekant 6 mil bort enkel väg. Undrar hur ryggen pallar det?
Nåväl, jag har bestämt mej att ge det en chans och hoppas det funkar utan större problem.

Kalasandet i kväll resulterade i en pralin ur aladin ask samt två små gelegodisar. Inte riktigt vad jag tänkt mej....men det gick bra ändå eftersom jag hade 5 p kvar i dag att ta av!

Är så glad att pointsandet går som på räls! Just nu saknar jag ingenting av allt jag åt förut innan VV. Saknar definitivt inte allt fett jag formligen vräkte i mej då. Det gick nog minst en flaska "Smör och Rapsolja" i veckan! Jag äter fett nu oxå eftersom det är så viktigt för kroppen men vilken mängdskillnad!
Portions storlekarna är mindre, målen är flera och jag som tidigare var en riktig kvällsätare har nästan gett upp det oxå! Där jag tidigare vräkte i mej en "hel måltid" äter jag nu nåt litet och lätt.
Är väldigt förtjust i VV chipsen. Köpte den nya smaken "paprika" i onsdags och de var kanongoda! De äter jag gärna som "kvällsmål". Annars kan det bli lite fil, flingor och sötningsmedel eller en frukt.

Nu ska jag snart gå och knyta mej och det ska bli skönt.
Sov så gott!
Kram Z

6 kommentarer:

Anonym sa...

Men vad kul med vattengympa. Hopas bara att ryggen orkar med resorna så att det ger något att åka dit.
Lycka till nu..kram

Zazas Nystart sa...

Tack!
Ja, det känns skönt att komma igång med att röra på sej!
Kram Z

C sa...

Härligt med vatten... Konstigt att de inte börjat att tala om nåt sånt för mig??

Kram kram

Pst... varför är du inte inne på msn??

Zazas Nystart sa...

Ja, hör dej för med chefen!
Hon förmedlar nog kontakten åt dej.
Det gick folk i v- gympan som arbetade oxå om jag förstod det rätt. De gick där efter sj. skrivn. för att KUNNA jobba.
Tänk om vi även kunde göra det tillsammans! Det vore alla tiders ju!

Anonym sa...

Japp, ska ringa henne på måndag... Ska även kolla om möjligheterna att bli förflyttad...

//C

Anonym sa...

Tack för den söta komentaren hos mig...kram