tisdag 6 januari 2009

Parfym och läppstift

Hur svårt kan det va att hitta rätt alltså?!...

Läppstift har jag köpt hur många som helst genom åren i tron om att just detta ska vara det rätta. Ni vet ett som ser sååå naturligt och snyggt ut! Jag kan informera om att jag numera gett upp den biten. Man skulle helt enkelt kunna säga att " frälsningen" kom i form av en kladdig, mer eller mindre färgfri formula.

Det stavas läppglans!!!

Hur bra är inte det då!! Passar till allt,vardag som fest och det är inte tvunget att stå framför en spegel vid applikation! Jag menar, så väl syns det ju inte om man skulle råka " köra på sidan om" vid påfyllning. Listan på glossets fördelar kan göras längre än så men ni fattar grejjen!

Priset på ett läppstift är ju mycket varierande så jag kan acceptera och förlåta mej själv för min dumhet att slösa pengar på sådan smörja. Många har väl inte kostat mera än runt en tjuga.

Dyrare att investera då i dofter.Typ svindyrt för en riktig parfym. Och här finns inget fusk. Ingen genväg att gå.Ingen " doften som passar ALLA".
Nä, det som luktar wonderfull på någon annan eller när man luktar direkt ur flaskan kan lukta **** på en själv!
Åsså det här med alla noter!! Ni vet toppnot, basnot, hjärtnot eller vad de nu kallas. Det som doftar gott när man nyss sprayat på kan ju efter en stund dofta rena rama wonderbaum.
Att gå in på en parfymavdelning har aldrig gjort mej någon nytta. Mina luktceller får fnatt efter ett tag och förvirringen efter några doftprövningar är total! Och att chansa när det gäller de pengarna...Nä, tack!

Så jag har kompromissat. Köpt lite billigare EdT från ex. Oriflame och hoppats på det bästa.Kan väl säga att det funkat så där.
Närhelst jag träffat nån person som doftar så där "naturligt parfymig" har jag blivit lite sotis på att de funnit "sin" doft och drömmen om min perfekta EdP har väckts till liv igen. Jag pratar alltså om en parfym att ha till vardags. En doft som är lättsam och passar helt totalt med mej.

Nu till det bästa i det här inlägget! Jag tror att jag funnit DEN!!! Är så gott som övertygad nu när jag provat den några dar.Till och med flaskan är såååååå JAG!
Jag är en "bling bling" brutta som älskar turkost och rosa, så kolla här;

Flaskan är turkos med en turkos "spraytuta" att sprida väldoften med.Runt korken (som är silverfärgad) hänger två små rosa kristall hjärtan i varsitt strassband.
Namnet på parfymen passar mig oxå ypperligt "CURIOUS"!(jag är ju så nyfiken på allt det nya som kommer att hända i vårat liv framöver)
( C, du som känner mej förstår det STORA i det här he, he)

Äldste sonen tycker att mamma luktar JÄTTEGOTT och snusar gärna på mej så fort han kommer åt! Det gör jag med förresten!

Fakta:* 299 spänn på Rusta. Då tillkom oxå en turkos mockaväska med fransar.
Vilket kap va! ;) ( väskan fick min systerdotter som blev hellycklig!)
* Det är en EdP, vilket innebär att den luktar HELA dan.
* "Skapare" Brittney Spears.

Så stort tack till "Brittan" over there för MIN doft!

JIPPI och HURRA!!!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lyckan är total kan jag tro... =0)

Zazas Nystart sa...

Ja, typ! =)
Du minns kanske att jag provade den en gång ett tag innan jul?
Har liksom tänkt på den sen dess och passade på att köpa den nu då det bara va 3 st kvar!

Rackarns va jag luktar nice....=0)

C sa...

Inte illa... =0) Snacka om att himlen öppnade sig helt plötsligt... Här vräker det ner en massa snö just nu... =0(