lördag 3 januari 2009

Inför morgondagen....

...gruvar jag mej.
Sambon åker till Norge tidigt i morgon bitti och då tar det några dagar att ställa om sej till att sköta allt själv. Särskilt som han varit hemma i ca 5 veckor den här gången. Nå väl. Det har gått förut så det ordnar sej nog den här gången oxå.
Det positiva i viktminsknings syfte är ju att jag får mera vardagsmotion då jag är ensam. Ta bara det här med snöskottning och eldning. Det blir många sköna steg det!

Idag har pointsandet gått alldeles utmärkt och vattenintaget ligger på en bra nivå.
Till middag ska vi äta älgfile`, klyftpotatis, bea.sås, yoghurtsås och sallad. Det ska bli så himla smarrigt!

Tyvär blev det ingen promenad i dag trots strålande sol. Ryggen är sämre igen så det gick inte så bra. Jag skriver ryggen men det är mest hö. höft som ställer till det för mej. Jag ska på röntgen den 14/1 och kollas upp. Hoppas att det inte visar sej vara nå`t " allvarligt" fel.

I morgon ska grabbarna och jag äta Baconinlindad kyckling file`.Till det blir det nog pressad potatis, ugnsstekta grönsaker, bea.sås(Z favvo) och yoghurtsås till mej och B.

Ööh... jag måste nog börja dona med maten innan "snålvattnet" rinner ner på tangentbordet och förstör datorn....he, he

Ha det! Kram Zaza

2 kommentarer:

C sa...

Du fixar det som alltid!

Själv känns det som att jag har hamnat på rätt köl... Äntligen...
Men fy fan va kallt det är!!!
Kramar

Zazas Nystart sa...

Tack för peppningen!

Ja visst är det lite väl kyligt! Denna j-a vinter alltså!!!

Jag har väl slirat "lite" hit och dit med pointsandet under helgerna men nu är det "Tillbaka på banan" som gäller!
Feels great!!
Kram