fredag 16 januari 2009

På gång i mitt /vårt liv


Ja vad kan jag säga annat än att det rör på sej!

I onsdags var jag ju och röntgade kotpelaren. Det visade att jag hade nån slags förträngning mellan två nackkotors sidoutskott. I övrigt hade jag inga nämnvärda fel på varken nacke, rygg eller höft! Puh....
Undrar dock lite över vad som orsakar värken? För tillfället håller den sej på mattan och jag hoppas att det fortsätter så för under läkarbesöket i går bestämde vi att jag skulle börja jobba inom snar framtid. Planen är att jag är helt sjukskriven en vecka till.Efter det ska jag arbeta 50% av min tjänst i 2 veckor. Sedan får vi se hur det har gått för att ta ställning till fortsättningen.
Känns skönt att det börjar lossna och livet tar fart igen och spännande att börja nytt jobb.

På onsdag kl 16.00 kommer sambon och jag att stå som två förväntansfulla småbarn inför jul. Vi ska nämligen gå på VISNING AV "VÅRAT" HUS!!! Yiiiiiiiiha! Äntligen!
Det känns lovely vill jag lova! Väninnan C har lovat att passa barnen så det tackar vi för. Vi ska ju oxå på "Viktis" tidigare på dan och där hoppas jag naturligtvis på -. Ser hur som helst fram imot onsdagen med spänning!

Yngste sonen har börjat sitt nya dagis och det går mycket bra. Han har en jätte gullig kontaktperson och det stämde kemimässigt mellan sonen och henne omedelbums! Den övriga personalen verkar även de vara fina. Har börjat pusta ut nu för det är spännande med en sån pass stor förändring.

Båda barnen tar den ev. flytten med ro. De är riktiga tuffingar på den fronten. Äldste sonen svarade, på min fråga om vad som var roligast med flytten, med en självklarhet i rösten " Mamma, det roligaste blir att vi får nya vänner".
Har de känt sej ensamma, eller....*ler sorgset*

Nåväl. De beslut vi tagit tidigare i livet kan vi knappast göra ogjorda så vi får väl vara förnuftigare nu i stället och eftersom skuldkänslor inte är särskilt konstruktiva känslor så tänker jag se framåt i stället för bakåt.

Jag ska fortsätta att träffa min samtalskontakt på VC och jag ska fortsätta hos sjukgymnasten. Jag ska börja vattengympa och därmed oxå lära mej köra i stan. Det har jag inte gjort alltför ofta(jag tog mitt körkort på en intensiv utbildning i Vilhelmina för ca 3,5 år sedan). Eftersom jag sedan en tidigare sjukskrivning har svårt att sålla bort "onödiga" intryck, har jag undvikit just detta som pesten. Lägg därtill att jag efter samma sjukskrivning är mycket lättstressad så förstår ni kanske varför jag gjort så.
Men nu är det alltså dax att ta tag i den biten. Lite pirrigt men det ska nog gå bra.

Så som sagt, det rör på sej just nu men det känns helt i sin ordning. Jag/vi upplever att det är positiva grejor på gång som kommer att föra mej/oss närmare det liv jag/vi vill leva!

Jag hoppas att ni har det bra där ute och önskar er en fortsatt trevlig helg!

Kram Z

Inga kommentarer: