måndag 29 december 2008

Suck...

Det blev inget VV möte i dag och således ej heller någon vägning.
Ryggen sa helt enkelt ifrån. Har iaf fått sova skapligt i natt.

Det låter väl konstigt kanske men jag hade sett fram imot VV trots att jag vet att jag gått upp. Det har aldrig hänt mej förut att jag inte gruvat mej inför ett +.

Men faktum är att jag trots "överätande" i julhelgen är mycket nöjd med mej själv. Jag har faktiskt inget dåligt samvete.
För även om jag ätit för många points så har jag ändå ätit mindre denna jul än tidigare jular.
Jag har inte förväntat mej att gå ner över helgerna och ej heller planerat för det. Jag har mera gått in för att " begränsa skadan". Och det har jag gjort.

Ett exempel. Tidigare år har vi köpt flera omgångar av paradis askar.
De har stått på vid gavel HELA julen. Och som man gluffsat i sej av dem!
I år köpte vi EN!!
Den öppnades på julaftons kvällen hos lillsyrran. Vi åt av den allihopa (9 pers). Det undre lagret blev kvar. Eftersom jag drabbades av separations ångest över att lämna kvar asken när vi åkte, he,he, så fick den följa med hem.
Resterande praliner åt vi upp på juldagen. Sen var det liksom bra med det.

Jag kan förstå om det inte låter som något märkvärdigt för andra men för mej är det REVULOTIONERANDE!! Kan även tillägga att jag tidigare år ätit typ från morgon till kväll av sånt jag kommit över. Behöver jag tillägga att jag INTE gjort så i år.
Så faktiskt är jag riktigt stolt över mej själv! =)

När helgerna är bortgjorda så kör jag för fullt igen! Då hoppas jag oxå att ryggen "gått till sej" så att jag även kan börja motionera så smått.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du har all anledning att vara stolt! Det är precis så man lyckas. Genom att ändra sitt beteende! Du är en bra bit på rätt väg nu!!! =)

Hoppas ryggen blir bättre snart!

Gott Nytt år!!

Zazas Nystart sa...

Tack snälla för den kommentaren!
Jag känner så själv oxå. Att jag är på rätt väg! Och känslan är WOW!!!
Ryggen är redan bättre, tack och lov. Men det är klart jag hjular väl inte precis he,he.

Hoppas allt är bra med dej och ha ett Gott Nytt år!!