torsdag 4 december 2008

Stjärna i sikte!

Kom just på att det bara är 9 hg kvar till min nästa guldstjärna!
Det är ju faktiskt inte en omöjlighet att knipa den nästa vecka...eller kanske det blir svårt ändå...det är ju " den tiden på månaden" då...

Hur som hellst är jag störtnöjd med resultatet hittills!
Jag har ju liksom tappat 4 st mjöl påsar a`2kg...eller 16 paket smör a`500 g av min ursprungliga " ballast".

Var på sonens skola idag för att följa honom till skolsyster. De hade rast då jag kom och det var fullt med ungar överallt! Till sist lyckades jag lokalisera min knodd och vi följdes till klassrummet för att meddela fröknarna att vi var på gång.
När vi gick förbi 2 småkillar tittade den ene upp och hojtade, " Zebbe" är det där din morsa"? "Jaa", svarade sonen, varpå lill killen ropade " Snygg morsa Zebbe. Snygg morsa"!
Blicken jag fick av sonen var obetalbar...han kollade på mej som om han aldrig sett mej förut och sedan sa han " Mamma, det där va Emil. Han är alltid så där... lite tokig... så du vet det"....

Hur som hellst...den där "tokige" Emil förgyllde min dag!!! Inte ofta man får höra så spontant att man är snygg...he,he. Dessutom bjöd han och sonen mej på ett gott skratt som räckte hela dagen!

2 kommentarer:

C sa...

Du fixar stjärnan till på onsdag!!!

Zazas Nystart sa...

Hoppas det...men världen går inte under om det inte bli så...jag fixar den senare i så fall...har ju resten av livet på mej liksom...=) Kram på dej!