måndag 1 december 2008

Ska kalla det erfarenhet...

....Inte misslyckande det som hände i helgen! Det tog mej en del grubblande att ta mej upp ur "misslyckande träsket" men nu står jag här på kanten torrskodd och LYCKLIG =)!!
Av de tidigare gångerna jag varit med i VV har jag lärt mej saker, det visade sej i dag;
Jag tänkte att, förut när sånt här inträffat så har jag haft en tendens att svulla i FLERA dagar efteråt! Varför? Jo, det har ju ändå varit förstört...jag är en sån looser...jag kommer inte att fixa det här...osv, osv. Dåligt samvete har gjort att jag grävt ner mej mer och mer och tyckt synd om mej själv.

Inte särskilt lyckat för någon som gärna tröstäter liksom....

Därför kom jag på efter idogt tänkande i dag att: Den vägen går jag inte fler gånger! Inte har det då hjälpt mej förut och inte hjälper det mej den här gången heller! Nä, dags för lite "positive thinking"! Ta kontroll och styr upp INNAN det barkar iväg!

Så idag, istället för att äta MER, så har jag ätit mindre.

Jag tänker som så; man kan ju spara in points i förväg om man vet om det, därför borde man ju kunna begränsa " skadan" genom att " spara" i efterhand. Jag har INTE svultit idag utan har ätit alla mål samt mellanmål MEN jag har ätit det som varit " billigt" pointsmässigt. Resterande av dagens points får förfalla. I morgon är en ny dag och då är det fullt antal points som får gälla igen.

Inte tror jag att det skulle rekommenderas på VV- mötena, MEN det ger mej känslan av att jag har kontroll. Jag har snickrat ihop en egen strategi för hur jag ska hantera just denna situation om den dyker upp igen! Lovar gott inför framtiden må ni tro!!!

Funkar för mej och jag känner mej riktigt STOLT!!!

2 kommentarer:

C sa...

Perrrrrfect.... :)

Zazas Nystart sa...

Tackar, tackar! För att citera E-Type(eller snarare hans kör lady) " This, this is the way!
This is the way I wanna live!
I`m going through changes......