lördag 27 december 2008

Annanda`n

Pointsandet går bra till min stora belåtenhet!

Nyårsafton är vi bortbjudna till storebror och hans familj. Då tänker jag inte räkna points. Inte heller nyårsdagen. Inte för att jag tänker leka "dammsugare" för det, men skönt att skippa checklistan de dagarna.
Efter det ska det bli skönt att återgå till det normala igen.

2009 blir ett spännande år med mycket nytt i vårat liv.
Vi har bestämt oss att vi ska flytta närmare " civilisationen" och letar hus med ljus och lykta i samma by som väninnan C och hennes familj.
Jag har nämligen blivit omplacerad från hemtjänsten till ett ålderdomshem i just den byn. Bor vi kvar här så får jag 4 mil enkel väg till arbetet och det känns nog så långt, då en av anledningarna till arbetsplats bytet är min onda rygg. Den verkar inte palla all bilkörning.
Nu har vi fått nys om ett hus och väntar med spänning på att mäklaren ska skicka objektbeskrivning till oss så vi får veta något om det.
Vi hoppas att det ska visa sej vara något för vår familj och håller tummarna för fullt.

Den största anledningen till att vi flyttar, är att våra småpojkar saknar jämnåriga kamrater där vi bor nu. Närmaste polare bor ca 1,5 mil härifrån.

Avstånden är liksom gigantiska i alla avseenden. Då grabbarna blir större och vill börja med olika aktiviteter är det inte ett guldläge att behöva köra 6 mil för ex karate( som den älste börjat surra om), sitta och vänta tills de är klara och sen köra 6 mil tillbaka hem.
Det sociala livet torkar liksom oxå ut då alla tycker att det är så lång väg hit till oss. Det de inte tänker på är att vi har x-akt samma sträcka till dem.

Dessutom skulle jag få närmare till VV!!! Isf 6 mil enkel väg skulle det bli ca 5 mil tur och retur!
Och det smäller oxå högt må ni tro!!

Så jag ser med spänning fram imot det nya året och allt det för med sej!

Kramar Zaza

2 kommentarer:

C sa...

Va snygg bloggen blev förresten!

Kram kram

Zazas Nystart sa...

Tackar, tackar! Tänkte det kunde vara kul med lite nytt inför det nya året!
Kramis