måndag 1 december 2008

Måndag igen

Tänka sej vad helgen gick fort den här gången då!

På lördag kom Älskade J och hennes sambo P och hälsade på. J är min 18-åriga brorsdotter. Ända sedan hon var liten har vi haft ett särskilt band oss imellan och det har bara blivit starkare med åren.I LÖÖÖVE HER!!!

Till saken hör att även hon ( och hennes kille) bär på några kg för mycket och tänka sej: De blev så inspirerade av mitt VV prat så de beslöt sej för att sätta i gång själva!!!!
Pga " skral" ekonomi ska de, iaf till att börja med, köra hemma. Så jag utrustade dem med kursmatrial( som var över efter en "övningsomgång" jag gjorde hos VV tidigt i våras), massor med recept och löfte om support så snart det behövs.
Det känns riktigt bra faktiskt! Lite som en god gärning liksom samt en sporre för mej med.

På tal om sporrar ...jag kan behöva sådana tydligen! Vilken " frestelse månad" detta är!!! Bläääää.....
Jag fick ju tag på glöggkryddor tillsist och glöggen på receptet nedan rekommenderas varmt. Den blev jätte god! Ungarna älskar den!

Så...i går kväll efter Skyltsöndan nere på " Byn" kom storasyster och hennes familj över på middag med efterföljande glöggmys. Det var pepparkakor, after8, russin, mandel och lussebullar ( som syrran hade med sej).Och.. VEM hade inte vett att hålla sej borta från faten? VEM klämmde i sej en lussekatt utan att blinka? VEM "hade inte hjärta" att neka till after8 (ggr flera) när yngste sonen kom och bjöd?

Gissa VEM som känner sej besviken i dag?...

Besviken på mej själv så ända in i bängen....

Tilläggas bör väl att EN fjäder inte gör någon höna. Jag har ätit mer än jag borde hela helgen. Har en tydlig tendens att stoppa för mkt i kakhålet så fort jag är med de mina. När jag är själv går det så bra men tillsammans med släkten är det kört!=(

Måste fixa nå`n strategi för detta.....

2 kommentarer:

C sa...

Jobbigt... Vi får finurla fram nåt bra som du kan använda när du träffar dem... Nåt mantra el nåt sånt... ;)

Zazas Nystart sa...

He,he...