söndag 21 december 2008

Fjärde advent

I morse fick vi sovmorron. Vad skönt det var!
Drack kaffe på säng, sambon och jag, med varsin pepparkaka innan vi satte igång att feja och greja inför julen.

Svärföräldrarna har varit hit på tomtegröt med skinkmacka, trevligt. De åkte alldeles nyss så nu sitter jag och summerar dagen som varit. Både pointsmässigt och i övrigt.
Har dragit över mitt p antal i dag med några stycken...men hade jag inte varit vv:are hade det sett betydligt värre ut på den fronten. Det finns ju liksom en inbyggd broms numera som verkar fungera till belåtenhet de flesta dagar.

I morgon är det dags för vägning.
Vet inte riktigt vad jag ska känna inför det. Har iaf gett upp hoppet om att få min 3:e stjärna i morgon. Känns hellre som att det blir +....känner mej svullen i ansiktet samt om magen...

Men...som sagt... Hade jag inte varit vv hade jag ff vägt ÅTMINSTONE 115,8 kg. För att inte tala om vad jag skulle väga EFTER julhelgerna!!!

Jag är så glad att jag bestämde mej och fann kraften att sätta fart med min viktminskning, samt att det hittills gått så bra så det gör liksom inte så mycket om det inte skulle gå så där lysande i morgon.Jag har ändå redan vunnit en stor seger!!!

2 kommentarer:

C sa...

Ha en fortsatt God Jul!!!

Zazas Nystart sa...

Tack och det samma Gumman!