onsdag 26 november 2008

Vägnings dag!

Puh...vilken dag detta har varit! Steg upp 06.15 och såg att det hade snöat.Typiskt!
Ner i källarn och eldade,ut och fixade med motorvärmarkabeln och passade på att skotta snö då jag liks var ute.Gick omkring med snöstyran och muttrade och puttrade för mej själv om denna jäkla stress som man aldrig kommer undan när jag plötsligt känner att det drar kallt om benen. Tittar ner och inser att jag går omkring barbent i 10 minus!

Det som inte dödar en härdar en tänkte jag, och skottade färdigt i morgonrock och stövlar! Ska väl tilläggas att vi bor enskilt ute på landet, och att det inte var så mycket snö, men jag har skrattat gott åt det resten av dan!
Jäktade sedan in ,väckte barnen,grejsade med allt som behövde grejsas tills det var dax att åka. Lämnade av den älste sonen vid bussen och skjutsade lillebror till dagmamman.

Åkte sedan till väninnan som jag samåker med, och sedan vidare in till stan för att gå på V.V möte. Stressen och den långa bilfärden ( ca.8 mil enkel väg) betydde plötsligt ingenting! Steg upp på vågen och hade minskat 0,7 kg !!!
Jag är så himla glad att det går så rackarns bra! Fick alltså min Guldstjärna nr:2 i dag=)!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hittade hit via VV forum.
Läser lite och ser att du börjat med VV :)
Vill först gratulera till minuset :) Bra jobbat!
Fortsatt lycka till med din viktresa :)
Ps visst är det kul att blogga? Jag bara älskar det.
Ha det bra
//Camilla

Zazas Nystart sa...

Tack så mycket! Vad roligt att du kommenterade! Ja det är jätte skoj att blogga! Ha det bra du med!