tisdag 10 mars 2009

Long time no see....

...är väl ett uttryck som passar alldeles ypperligt här tycker jag =0).

Mitt liv är fortfarande speedat men inte lika galet som för ett tag sedan så jag har börjat landa så smått.
Jobbet trivs jag mycket bra med och relationen till min morfar verkar bli vårdtagare/vårdare "aktig" och det är jag fullt nöjd med. Han är iaf en mycket "skön" gubbe. Mer säger jag inte om det med tanke på tystnadsplikten.

Det mesta är ordnat för äldste sonens skolbyte. Ska ringa hans nya lärare i dag för att kolla lite och bestämma datum för "hälsa på dagar" så att han får vänja sej i lugn takt med allt det nya.

Flytten till vårt nya hus verkar bli av i mitten av nästa månad och det känns jätte skönt. Längtar tills dess så OTROLIGT mycket =0)!!!

Har i dag mailat VV för uppsägning av mitt månadsmedlemskap. Jag har bestämt mej för att prova LCHF ett tag för att se om jag blir piggare, starkare och slipper min envisa halsbränna. När jag GI-ade förut försvann den helt och hållet för att omedelbums återkomma då jag började äta mera kollisar igen. Minns oxå hur frisk, pigg och stark jag kände mej då.
Funkar det inte med denna kost tänker jag testa GI igen och i så fall kombinera det med VV. Vill inte hålla på och stoppa i mej en massa konstgjorda ämnen och smaker och produkter. Så mycket som är raffinerat och fullt med bla konserverings medel. Känner att jag vill tillbaka till "The basic stuff".

Inga kommentarer: